پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

فهرست مطالب

طلای آب شده بخریم یا سکه؟ کدام یک از این دو گزینه می‌ تواند یک سرمایه‌ گذاری مطمئن باشد؟ شما کدام روش را ترجیح می‌ دهید؟ طلای آب شده به نوعی طلا گفته می‌ شود که از ذوب شدن زیورآلات دست دوم و کهنه و یا شمش طلا به دست می‌ آید. که نوع قدیمی جواهرات احتمال دارد دارای عیارهای متفاوت باشند. چون خرید این نوع طلا بدون متلیات و اجرت می‌ باشد، بنابراین افراد زیادی جهت سرمایه‌ گذاری این کار را انجام می‌ دهند. از طرف دیگر برخی از افراد جهت سرمایه‌ گذاری سکه را گزینه بهتر و مناسب‌ تری می‌ دانند.

اما به هر حال گاهی اوقات با این سوال مواجه خواهیم شد که طلای آب شده بخریم یا سکه و کدام یک گزینه مطمئن‌ تری محسوب می‌ شود. در این مقاله به بررسی این دو نوع گزینه جهت سرمایه‌ گذاری مطمئن می‌ پردازیم.

 

همچنین بخوانید: اخذ وام طلا و سکه

 

طلای آب شده یا سکه؟

اگر به دنبال سرمایه‌ گذاری بدون ریسک هستید و در زمینه انتخاب سکه یا طلای آب شده تردید دارید،ما در اینجا شرایط، نحوه خرید و ویژگی‌ های طلای آب شده و سکه را با یکدیگر مقایسه می‌ کنیم. به این ترتیب انتخاب آنها متناسب با شرایط سرمایه‌ گذاری شما آسان‌ تر خواهد بود:

  • آشنایی با طلای آب شده

گفتیم که طلای آب شده از ذوب کردن طلاهای دست دوم، جواهرات قدیمی و یا ذوب شدن شمش طلا به دست می‌آید که با عیارهای متفاوتی به فروش می‌رسد. تفاوت این نوع از طلا با طلای خام در واقع به قیمت کارمزد و عیار آن برمی‌گردد. از آنجا که خرید آن بر خلاف دیگر اشکال طلا مالیات و اجرت ساخت ندارد، توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری مطمئن انتخاب می‌شود. عیار این نوع از طلاها متغیر می‌باشد و اگر طلا ۲۴ عیار باشد، یعنی دارای خلوص حدود ۹۹.۹ درصدی می باشد. به همین دلیل آن را با عدد ۹۹۹ نشان می‌دهند، اما طلای ۱۸ درصد خلوص برابر با ۷۵ درصد دارد و آن را با عدد ۷۵۰ نشان می‌دهند.

  • آشنایی با سکه

سکه یک راه بسیار خوب جهت پس‌ انداز و افزایش دادن سرمایه می‌ باشد. قطعاً در انتخاب بین سکه و طلای آب شده ما سکه را پیشنهاد دهیم. زیرا شما در هنگام خرید هر گونه طلایی به ویژه اگر طلا خام و یا به صورت شمش باشد، حتماً باید مبلغی را بابت اجرت آن پرداخت کنید. این موضوع در هنگام فروش طلا نیز مطرح می‌ شود. که در چنین حالتی مبلغی به عنوان اجرت یا مالیات از ارزش واقعی آن کسر خواهد شد. اما مزیت سکه این است که هیچ گونه اجرت ساختی ندارد و اگر در این زمینه یعنی در بازار طلا دارای دانش و مهارت کافی باشید، خرید سکه یک سرمایه‌ گذاری مطمئن برای شما خواهد بود.

 

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

 

شکل طلای آب شده

چون طلای آب شده در کارگاه‌ها ذوب می‌ شود، بنابراین هیچ‌ گونه شکل خاصی ندارد. همچنین وزن آن نیز متفاوت است، علاوه بر آنکه احتمال دارد قسمت‌ هایی از آن به رنگ سبز، مسی یا حتی سیاه باشد. که به علت وجود ناخالصی در داخل آن می باشد. با تمام این اوصاف ما نمی‌توانیم در یک نگاه طلای آب شده را تشخیص داده و مورد سنجش قرار دهیم. به همین دلیل حتماً باید یک قسمت کوچک از آن برش داده شده و در آزمایشگاه آن را ری گیری کنیم تا عیار آن کاملا مشخص شود.

 

بخوانید: وام سند ملکی

 

مزایای طلا

از مزیت‌ های طلای آب شده به عنوان نوعی سرمایه‌ گذاری بدون ریسک که همواره موجب جذب سرمایه‌ گذار می‌ شود، موارد زیر هستند:

  • نداشتن مالیات و اجرت
  • حفظ کردن ارزش سرمایه مورد نظر در برابر تورم
  • احتمال به دست آوردن بازدهی بیش تر با خرید آگاهانه
  • امکان خرید طلا در وزن‌های مختلف
  • امکان واگذار کردن آن به طلاساز جهت ساخت هر گونه طلای زینتی سفارشی

مزایای سکه

مزایای سرمایه‌گذاری در سکه شامل موارد زیر می‌ شود:

  • نقدشوندگی بالای سکه
  • امکان خرید فروش آن به صورت تلفنی
  • بادهی بالای آن

 

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

 

نتیجه‌ گیری

در این مقاله طلای آب شده بخریم یا سکه؟ را مقایسه کردیم. قطعاً سکه می‌ تواند راه مطمئن‌ تری به عنوان سرمایه‌ گذاری مطمئن باشد. مواردی از بایدها و نبایدهای طلای آب شده را نیز توضیح دادیم، اما در بیشتر مواقع اینکه کدام یک یعنی را انتخاب کنیم بستگی به میزان سرمایه، دیدگاه ما در خصوص سرمایه‌ گذاری مطمئن و غیره دارد. در سایت وام افروز بیشتر با سرمایه‌ گذاری بر روی سکه یا طلای آب شده آشنا شوید.

بازدیدها: 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات