پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

بهترین راه های حفظ ارزش پول در ایران

بهترین راه های حفظ ارزش پول در ایران

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم که راجع به راه های حفظ ارزش پول در ایران با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم. این روزها به خاطر اینکه تورم مداوم افزایش پیدا می‌ کند، باید کاری کنیم تا پولی که در اختیار داریم از ارزشش کم نشود. در واقع باید پول نقد را به چیزهایی تبدیل کنیم که آنها هم همزمان با گرانی و تورم ارزششان افزایش پیدا کند تا بتوانیم در آینده وضعیت راحتی برای خودمان و خانواده فراهم کنیم. با ما همراه باشید تا با راه و روش های حفظ ارزش پول در ایران آشنا شوید.

6 روش حفظ ارزش پول در ایران

در بخش زیر به 6 روش حفظ ارزش پول در کشور ایران اشاره شده است:

  • خرید زمین

یکی از راهکارهای حفظ ارزش پول از طریق خرید زمین است. زمین می‌ تواند یک سرمایه‌ گذاری مطمئن باشد، زیرا اصلاً استهلاک ندارد. همزمان با رشد تورم ارزش آن هم افزایش پیدا می‌ کند و شما می‌ توانید در طولانی مدت آن را بفروشید و سود زیادی ببرید. مزیت دیگر اینکه می‌ توانید بعداً آن را بسازید و از طریق محل اجاره درآمد زایی کنید. اما اگر بخواهید آن را به صورت زمین خالی نگه دارید، باز هم برایتان سودآور است.

حتی برای خرید و فروش زمین هیچ نیازی به پرداخت هزینه بنگاهی هم وجود ندارد و این یک مزیت بسیار بزرگ است. تنها نکته‌ ای که وجود دارد، این است که نقد شوندگی آن پایین است و برای پیدا کردن مشتری کمی کارتان سخت‌ تر است.

  • خرید مسکن

خرید مسکن هم می‌ تواند یکی از راهکارهای سرمایه‌ گذاری بدون ریسک باشد. زیرا مطمئن هستید مسکن ارزشش بالا می‌ رود. اما نکته‌ ای که وجود دارد، این است که استهلاک دارد. برای انتقال سند و مالیات هم باید هزینه پرداخت کرد اما می‌ توانید آن را اجاره دهید و از این طریق درآمدزایی کنید.

اگر بخواهید خرید و فروش کنید، باید هزینه بنگاه هم بپردازید. میزان نقد شوندگی و پیدا کردن مشتری هم بستگی به موقعیت ملکی شما دارد اما به هر حال فروش آن نسبت به زمین راحت‌ تر است.

  • خرید طلا

از دیگر کارهایی که باعث می‌ شود ارزش پولتان حفظ گردد، خرید طلا است‌. البته طلا را باید زمانی خریداری کنید که مطمئن باشید حداقل تا سه سال آینده آن را نمی‌ فروشید تا بتوانید سود خوبی به دست بیاورید اما به هر حال راهکار امنی برای حفظ ارزش پول است. قیمت طلا با افزایش نرخ دلار افزایش پیدا می‌ کند، استهلاکی هم برای آن وجود ندارد و خیلی راحت می‌ توانید آن را نقد کنید.

بهترین راه های حفظ ارزش پول در ایران

  • خرید سکه

تمام توضیحاتی که برای خرید طلا به شما ارائه داده شد، برای سکه هم وجود دارد. با این تفاوت که ریسک مربوط به تقلب در عیار و وزن سکه از طلا و زیورآلات کمتر است و آن را هم خیلی راحت می‌ توانید نقد کنید.

  • خرید خودرو

خیلی‌ ها برای حفظ ارزش پول به سراغ خرید خودرو می‌ روند. یعنی حاضرند وام فوری دریافت کنند و خودرو بخرند تا ارزش پول آنها حفظ شود که کار درستی هم است. البته نکته‌ ای که وجود دارد استهلاک خودرو بالا است اما قیمت آن با افزایش نرخ دلار بالا می‌ رود. یک سری سیاست‌ های تعرفه دولت وجود دارد که روی قیمت آن تاثیرگذار است اما به هر حال می‌ تواند ارزش پولتان را حفظ کند. در بعضی از موارد پیدا کردن مشتری برای خودرو سخت است اما قطعاً با تلاش به نتیجه خواهید رسید.

  • سهام شرکت

اگر قصد حفظ ارزش پول را دارید، می‌ توانید به سراغ خرید سهام شرکت بروید. خرید سهام بستگی به شرایط اقتصادی کشور دارد. در بعضی از حوزه‌ ها می‌ توانید سود بیشتری داشته باشید. کیفیت مدیریت شرکت هم روی میزان سودآوری تاثیرگذار است. با افزایش تورم قیمت سهام شما هم افزایش پیدا می‌ کند. البته که سیاست گذاری اقتصادی دولت هم روی آنها اثرگذار است. سیاست بانکی، ارزی، پولی و بودجه باید مد نظر گرفته شود. تحریم‌ ها ممکن است روی نوع سرمایه‌ گذاری‌ ها تاثیرگذار باشند اما نکته‌ ای که وجود دارد، این است که هزینه مالیات و کارگزاری آن نسبت به معامله خانه خیلی کمتر است.

جمع‌‌ بندی

در این مطلب به بهترین راه های حفظ ارزش پول در ایران اشاره شد. ما نمی‌ توانیم پول نقد را در دست بگیریم و توقع داشته باشیم که در چند سال آینده هم ارزش پول ما همان قدر باشد. قطعا انجام این کار با ریسک بالایی همراه است و همه نتیجه آن را می‌ دانیم. پس چه بهتر که راه‌ های سرمایه‌ گذاری را یاد بگیریم تا بتوانیم از این طریق ارزش پول خود را حفظ کنیم. ما در این بخش چند راهکار را به شما توضیح دادیم که باعث حفظ ارزش پولتان می‌ شود. اگر هم برای خرید هر کدام از آنها نیاز به اخذ وام دارید، کافی است که به سایت وام افروز مراجعه کنید تا اطلاعات کافی را برای اخذ وام‌ های مختلف به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات