پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

شرایط دریافت وام مسکن

شرایط دریافت وام مسکن

فهرست مطالب

شرایط دریافت وام مسکن چیست؟ آیا با شرایط، نحوه دریافت و مدارک لازم جهت اخذ وام مسکن آشنا هستید؟ بسیاری از مراحل دریافت کردن وام مسکن کاملاً مشابه با دیگر وام‌ ها از جمله اخذ وام طلا و سکه، وام دارندگان چک و غیره می‌ باشد. اما برخی دیگر از شرایط تنها مختص به بخش مسکن بوده و شما باید ویژگی‌ ها و شرایط لازم را جهت دریافت چنین وامی داشته باشید. که از جمله این شرایط داشتن سن ۱۸ سال می‌ باشد. علاوه بر آنکه باید به بانک مورد نظر این تضمین را بدهید که توانایی بازپرداخت اقساط وام مسکن را دارید. در این مقاله شرایط دریافت وام مسکن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با شرایط دریافت وام مسکن

گفتیم که برخی از مراحل دریافت وام مسکن کاملاً مشابه با دریافت دیگر وام‌ ها از جمله اخذ وام طلا و سکه یا وام دارندگان چک و غیره می‌ باشد. اما به هر حال این نوع از وام برخی شرایط ویژه را نیز دارد که متقاضی باید از این شرایط برخوردار باشد که این شرایط عبارتند از:

  1. داشتن سن ۱۸ سال

اولین موضوع مهمی که در خصوص دریافت وام مسکن مطرح می‌ شود، این است که فرد باید ۱۸ سال قانونی را گذرانده باشد. بهتر است بدانید که کمتر از این سن امکان دریافت وام مسکن را نخواهید داشت.

  1. توانایی بازپرداخت اقساط

موضوع مهم دیگری که برای دریافت وام مسکن مطرح می‌ شود، این است که شما باید میزان درآمد خالص خودتان را به بانک عرضه کنید. تا بانک اطمینان پیدا کند توانای باز پرداخت کلیه اقساط وام را دارید. یعنی فیش حقوقی شما حتماً باید به آن اندازه باشد که بانک تسهیلات و وام مسکن را در اختیارتان قرار دهد.

شرایط دریافت وام مسکن

  1. امکان دریافت فقط برای یک بار

برخی از شرایط و مقررات دریافت وام مسکن دچار تغییر و تحولاتی شده‌ اند. یکی از این تغییرات این است که هر فرد جهت دریافت وام مسکن با انجام افتتاح سپرده تنها در صورتی می‌ تواند این کار را انجام دهد که پیش تر وام مسکن را دریافت نکرده باشد.

به بیان دیگر می‌ توان گفت که این سپرده تنها مختص وام اولی‌ ها می‌ باشد. افراد دیگری که برای چندمین بار قصد دریافت چنین وامی را دارند، حتما باید این کار را از طریق خرید اوراق انجام دهند.

استفاده کردن از چنین اوراقی به متقاضی وام امکان می‌ دهد که یک فرصت مناسب جهت سپرده گذاری و دریافت وام داشته باشد. تا بتوانید به صورت فوری وام مورد نظر خود را دریافت کنید. در واقع با خرید این اوراق شما دارای حق تقدم برای دریافت وام مسکن خواهید بود. یعنی می‌ توانید بدون نوبت وام مورد نظر خودتان را دریافت کنید.

  1. ارزش ریالی ملک مورد نظر

شرط دیگری که جهت دریافت وام مسکن مطرح می‌ شود، این است که حتماً باید تاریخ جواز مسکنی که متقاضی دریافت وام برای خرید خود انتخاب کرده است، از ۲۵ سال کمتر باشد. یعنی ارزش ریالی همان ملک تقریباً حدود ۸۰ درصد از کل مبلغ وام باشد. علاوه بر آن که فرد باید مدارک زیر را جهت اخذ وام مسکن در اختیار داشته باشد:

  • اوراق حق تقدم یا کارت حساب اصل و یا کپی مباینه نامه به همراه کد رهگیری
  • کپی کلیه صفحات سند اصل و کپی پنجاق
  • کپی از مجلس صورت جلسه تفکیکی اصل و کپی پروانه‌ های ساخت
  • اصل و کپی از نوع سند ملکی مورد نظر با کد پستی
  • اصل و کپی از کارت ملی و صفحات شناسنامه خریدار و یا خریداران و هم چنین فروشنده و فروشندگان
  • داشتن اصل و کپی با وکالت‌ نامه فروش
  • داشتن گواهی اشتغال برای متقاضیان تسهیلات و وام
  • افتتاح کردن یک حساب قرض الحسنه به نام خریدار

نتیجه‌ گیری

در این مقاله شرایط دریافت وام مسکن را بررسی کردیم. برخی از شرایط وام مسکن مانند شرایط دیگر وام‌ها از جمله اخذ وام سیم کارت، اخذ وام سند ملکی و غیره می‌ باشد. اما دریافت وام مسکن شرایط دیگری نیز دارد که به نمونه‌ هایی از آن اشاره کردیم و گفتیم هر فرد به عنوان متقاضی وام مسکن باید از این شرایط برخوردار باشد. در سایت وام افروز بیشتر با دیگر شرایط وام مسکن و قوانین و مقررات دریافت چنین وامی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات