پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

سرمایه گذاری یا پس انداز؟

سرمایه گذاری یا پس انداز؟

فهرست مطالب

سرمایه گذاری یا پس انداز؟ بین سرمایه‌ گذاری و پس‌ انداز کدام را انتخاب می‌ کنید؟ در یک نگاه کلی می‌ توان گفت که سرمایه‌ گذاری بسیار بهتر از پس‌ انداز می‌ باشد. زیرا شما با سرمایه‌ گذاری کردن علاوه بر آنکه می‌ توانید ارزش پول خودتان را حفظ کنید، از طرفی نیز امکان افزایش سرمایه برایتان وجود دارد. این موضوع وقتی واضح تر می‌ شود که عنصر تورم را مدنظر قرار دهید. زیرا در چنین شرایطی اگر اقدام به پس‌ انداز کنید، پس از گذشت مدتی قطعاً به علت افزایش یافتن نرخ تورم ارزش سرمایه‌ گذاری پس‌ انداز شما کاهش پیدا می‌ کند. در این مقاله این چالش و موضوع مهم و چند نمونه سرمایه‌ گذاری بدون ریسک را بررسی می‌ کنیم.

سرمایه‌ گذاری بهتر است یا پس‌ انداز؟

همان طور که گفته شد به صورت کلی سرمایه‌ گذاری همواره بهتر از پس‌ انداز بوده است که برای این کار نیز دلایل متعددی وجود دارد. اگر شرایط اقتصادی و عنصر تورم را مدنظر قرار دهید، قطعاً سرمایه‌ گذاری را انتخاب خواهید کرد. زیرا با پس انداز کردن با افزایش یافتن نرخ تورم پس از مدت زمان اندکی ارزش پول کاهش پیدا می‌ کند. به همین دلیل است که فرد همواره دچار ضرر و زیان خواهد شد. اما سرمایه گذاری یک گزینه متفاوت است. یعنی در این حالت افراد علاوه بر آنکه ارزش پول خودشان را در برابر تورم حفظ کرده‌ اند، از طرفی می‌ توانند مقداری بازدهی از آن داشته و سرمایه خودشان را نیز به مرور زمان افزایش دهند.

در واقع سرمایه‌ گذاری را می‌ توان چنین تعریف کرد که امکان کار کردن با پول خودتان را برایتان فراهم می‌ کند که به این طریق شما می‌ توانید مقدار سرمایه را نیز افزایش دهید. جهت سرمایه‌ گذاری نیز روش‌ های متفاوتی مانند سرمایه‌ گذاری در خودرو، مسکن، طلا، بورس و دلار را می توان معرفی کرد. که نوعی سرمایه‌ گذاری مطمئن محسوب می‌ شود. حتی در چنین حالتی می‌ توانید با سرمایه موجود خود برای گرفتن وام‌ های متعدد و مختلفی مانند دریافت وام سند خودرو، اخذ وام سکه و طلا، وام سند ملکی و غیره اقدام کنید. مثلاً شما می‌ توانید در صورت خرید طلا همان مقدار را به عنوان ودیعه به بانک سپرده و مطابق با ارزش آن وام دریافت کنید یا مثلاً اگر برای خرید خودرو سرمایه‌ گذاری کرده‌اید. برای دریافت وام سند خودرو را نزد بانک به عنوان ضامن به بانک سپرده و مطابق با ارزش ذاتی آن می توانید وام دریافت کنید.

"</p

مزایا و معایب سرمایه‌ گذاری

با وجود که همواره بین سرمایه گذاری یا پس انداز؟ گزینه پیشنهاد سرمایه‌ گذاری در زمینه‌ های مختلف می‌ باشد. اما باید همواره به مزایا و معایب آن نیز دقت داشته باشید تا بتوانید با آگاهی بالاتر این کار را انجام دهید:

  • معایب:

 از معایب آن می توان به ریسک کم و یا زیاد بودن سرمایه گذاری اشاره کرد.

  • مزایا:

اما مزایای زیادی که عبارت است از:

  • حفظ کردن ارزش پول واقعی در برابر تورم
  • حفظ کردن قدرت خرید
  • بازدهی به صورت زیاد یا کم و متناسب با دانش افراد
  • قابلیت کاهش ریسک و کنترل کردن آن با استفاده از مدیریت مناسب ریسک
  • بالاتر رفتن سطح کیفی زندگی
  • تامین کردن اهداف مختلف بلند مدت برای افرادی مانند بازنشستگان
  • تامین کردن اهداف بلند مدت برای آتیه فرزندان
  • امکان به دست آوردن سود مرکب

ریسک و سرمایه‌ گذاری

با تمام تعاریفی که از سرمایه‌گذاری می‌شود، اما به هر حال شما باید باید و نبایدهای این روش را در نظر داشته باشید. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن هستید، حتماً باید در این خصوص با افراد آگاه مشورت کنید. تا بتوانید سرمایه‌گذاری بدون ریسک انجام دهید. یعنی در هر حالتی باید ریسک در سرمایه‌گذاری را مدنظر داشته باشید. در واقع ریسک در بازارهای مختلف مالی همان شانس در کاهش یا افزایش یافتن بازدهی سرمایه‌ گذاری می‌ باشد که همواره باید احتمالات را در نظر داشته باشید. اگر با تکنیک‌های مدیریت ریسک آشنا نبوده و پیش از سرمایه‌گذاری مشورت نکنید احتمال آنکه تمام یا بخشی از سرمایه خودتان را از دست بدهید وجود دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله سرمایه گذاری یا پس انداز؟ و تفاوت بین این دو را بررسی کردیم. گفتیم که سرمایه‌گذاری همواره گزینه بهتر و مطمئن‌تری نسبت به پس‌انداز می‌باشد که دلایل آن را نیز توضیح دادیم. در سایت وام افروز بیش تر با تفاوت سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، انواع سرمایه‌ گذاری مطمئن و غیره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات