پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

تفاوت وام و تسهیلات

تفاوت وام و تسهیلات

فهرست مطالب

تفاوت وام و تسهیلات چیست؟ آیا با تفاوت این دو گزینه و نحوه استفاده از هر کدام آشنایی دارید؟ وام و تسهیلات را می‌ توان دو واژه کاملاً متفاوت دانست. وام‌ ها که انواع مختلفی مانند وام فوری، وام ضروری، وام بدون ضامن، وام ضروری با سند ملکی و غیره دارند در واقع پولی است که شما می‌توانید با سود مشخص و معینی از موسسات و بانک‌ها دریافت کنید. اما تسهیلات به تامین کردن منابع مالی در واحدهای مختلف صنعتی و همچنین رونق دادن به تولید پرداخت می‌شود. در این مقاله تفاوت بین وام و تسهیلات را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با تفاوت وام و تسهیلات

وام را می‌ توان به صورت قرض دادن پولی دانست که به صورت سوددار است. به انواع و شیوه‌ های مختلفی مانند وام بدون ضامن، وام ضروری با سند ملکی، وام فوری و غیره تقسیم می‌ شود. که در آن موسسه یا بانک مورد نظر در قبال دریافت مبلغ سود این پول را در اختیار وام گیرنده قرار می‌ دهد. سپس وام گیرنده موظف است که آن را در زمان های مقرر به صورت اقساطی به بانک مورد نظر پرداخت کند. اما تسهیلات همان خروجی اصلی از بانک‌ ها می‌ باشد. که با استفاده از آن می‌ توان نقدینگی های بلاتکلیف و سرگردان جامعه را در یک مسیر هدفمند اقتصادی و مبادی تعریف شده تزریق کرد. با توجه به این توضیحات می‌ توان دو تفاوت بسیار مهم و عمده بین وام و تسهیلات را ذکر کرد که به عبارتند از:

  1. اهداف متفاوت

اصلی‌ ترین تفاوتی که بین انواع وام‌ ها مانند وام ضروری یا وام فوری با سند ملکی با تسهیلات وجود دارد، اهداف آنها می‌ باشد. زیرا پرداخت تسهیلات جهت تامین کردن منابع مالی برای واحدهای مختلف صنعتی و جهت رونق بخشیدن به تولید صورت می‌گیرد. این در حالی است که وام هدف کاملاً متفاوتی دارد و افراد ممکن است به دلایل مختلفی نسبت به دریافت انواع وام مانند وام ضروری یا وام فوری اقدام کنند. که پس از دریافت نیز باید مبلغی را به عنوان سود به بانک مورد نظر بپردازند. شرایط پرداخت آن نیز به صورت اقساطی و معمولاً ماهانه یا سالانه در نظر گرفته می‌ شود.

  1. شرایط دریافت متفاوت

تفاوت دیگر بین وام و تسهیلات این است که هر فردی می‌ تواند وام‌ های مختلف را دریافت کند. تسهیلات معمولاً به بخش‌ های اقتصادی و تولیدی‌ ها تعلق می‌ گیرد. یعنی بانک‌ ها تسهیلات را به دلایل مختلفی در اختیار تولید کنندگان قرار می‌ دهند. مثلاً ممکن است بانک مورد نظر سرمایه لازم جهت شروع کردن یک فعالیت تجاری را به تولید کننده پرداخت کند و در نهایت نیز در سود آن مشارکت داشته باشد. اما در نحوه پرداخت وام فرد وام گیرنده موظف است که در زمان مشخص و مقرر ماهانه یا سالانه، علاوه بر پرداخت اصل وام سود آن را نیز به بانک بپردازد.

 

تفاوت وام و تسهیلات

 

  1. مشارکت پرداخت کننده وجه برای پرداخت سود

تفاوت وام و تسهیلات مشارکت پرداخت کننده وجه برای پرداخت سود است. در انواع وام‌ها وام گیرنده موظف است که علاوه بر پرداخت مبلغ اصلی وام مبلغی را نیز به عنوان سود به بانک پرداخت کند. اما در تسهیلات مسئله مشارکت کردن پرداخت کننده وجه جهت پرداخت سود وجود ندارد.

یک موضوع مهم دیگر در خصوص انواع وام‌ها با تسهیلات بانکی در این است که هر نوع وامی اعم از وام فوری با سند ملکی، وام بدون ضامن، وام ضروری و غیره در واقع می‌تواند نوعی تسهیلات نیز محسوب شود. اما این موضوع در حالی است که تسهیلات مختلف نمی‌توانند وام باشند.

بنابراین بهتر است پیش از آنکه اقدام به دریافت وام یا دریافت تسهیلات کنید، ابتدا تعریف جامعی از آنها داشته و شرایط دریافت هر کدام را بدانید. به این ترتیب بهتر می‌توانید از هر کدام آنها استفاده کنید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تفاوت وام و تسهیلات را بررسی کردیم. در واقع دو واژه وام و تسهیلات کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند و دریافت هر کدام از موسسات و بانک‌ها شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد. که ما نمونه‌هایی از آنها را توضیح دادیم. بنابراین بهتر است پیش از آنکه اقدام به دریافت هر کدام کنید آشنایی مختصری با آنها داشته و با شرایط و مقررات دریافت هر کدام، اقدام به اخذ نمایید. در سایت وام افروز بیشتر با تفاوت وام و تسهیلات انواع وام‌ها مانند وام فوری با سند ملکی وام بدون ضامن وام دارندگان چک و غیره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات