پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

تفاوت انواع چک صیادی با چک های عادی در چیست؟

تفاوت انواع چک صیادی با چک های عادی

فهرست مطالب

اگر قصد دارید درباره تفاوت انواع چک صیادی با چک های عادی اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. یکی از جدید ترین نام هایی که ممکن است در دنیای امروز به گوش شما رسیده باشد، چک صیادی است. در حقیقت چک صیادی نوع جدیدی از چک های مورد استفاده در کشور است. این چک در انواع معاملات مورد استفاده قرار می گیرد و دارای ویژگی های مثبت و برتری نسبت به مدل معمولی چک ها می باشد‌.

چک های صیادی نوع جدیدی از روش تبادل مالی در میان افراد محسوب می شود. این چک ها به طور تمام و کمال مورد نظارت مستقیم بانک مرکزی قرار گرفته است. یعنی می توان گفت استفاده از این نوع چک ها امنیت معاملات را تا حدی بسیار زیادی افزايش داده است. علت نام گذاری این چک ها به چک صیادی، سامانه صیاد می باشد که سامانه ی اصلی دریافت و ارائه این نوع چک ها محسوب می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع چک، ضمانت مطمئن آن ها است که تنها پس از احراز هویت متقاضی صادر می شود.

 

همچنین بخوانید: وام بدون ضامن

 

درباره انواع چک ها و چک صیادی

اگر بخواهیم کمی جزئی تر درباره چک ها صحبت کنیم، می توان گفت که چک ها برگه ها و اسناد قابل اطمینانی هستند که از زمان های گذشته تا به امروز در میان مردم وجود داشته اند. در حقیقت چک ها برگه های تاریخ دار و امضا داری هستند که ارائه کردن آن ها نشان دهنده صدور اجازه بانک برای انتقال مبلغ مشخصی از پول می باشد. در اصل این برگه های مهم با تعیین مبلغ مشخصی،  انتقال پول را از حساب پرداخت کننده به دریافت کننده ممکن می سازد.

یکی از نقاط مثبتی که در میان ویژگی های چک ها دیده می شود، امکان انتقال پول بدون نیاز به ارز فیزیکی می باشد. استفاده از این برگه های کاربردی را بسیار رایج ساخته است. در این میان چک های صیادی با چک های عادی تفاوت های زیادی دارند که افراد را به دانستن ویژگی های این نوع چک مشتاق می سازد. همانطور که گفته شد چک های صیادی از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زیرا در زمان های گذشته امکان دریافت دسته چک برای تمامی افراد جامعه با داشتن یک حساب بانکی فراهم بود. اما امروزه چک های صیادی تنها با شرایط خاص صادر می شوند.

 

تفاوت انواع چک صیادی با چک های عادی

 

بخوانید: دریافت وام سند خودرو

 

تفاوت های چک های عادی و صیادی

به طور کلی چک های صیادی دارای تفاوت های زیادی با چک های معمولی هستند که بهتر است پیش از اقدام برای استفاده از این چک های مدرن، به کسب اطلاعات درباره آن ها بپردازید. شاید با آوردن نام چک یک برگه کاغذی به یاد شما بیاید که با ارائه دادن این برگه به بانک، مبلغ معینی پول به حساب شما واریز می شود‌. اما نوع قدیمی چک ها از امنیت بالایی برخوردار نبود و بانک مرکزی برای افزایش ضمانت و اطمینان افراد، سامانه یکپارچه چک صیادی را طراحی کرد. برای ارائه اطلاعات بیشتر، درباره تعدادی از تفاوت های نوع قدیمی و جدید چک ها بیشتر صحبت می کنیم:

  • تفاوت های ظاهری

یکی از تفاوت های اصلی چک های معمولی و چک های صیادی، شکل ظاهری آن ها است. این دو نوع چک از نظر رنگ، شکل و ابعاد با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. همچنین چک های صیادی دارای یک کد ۱۶ رقمی در بالای برگه چک هستند که شناسه صیادی چک نامیده می شود.

  • تفاوت های دو نوع چک از نظر ثبت در سامانه

چک های معمولی و قدیمی نیازی به ثبت در سامانه نداشت. اما چک های صیادی باید حتما در سامانه اصلی ثبت شوند و همچنین تمامی فعالیت های مرتبط با چک به صورتی سیستمی و از طریق سامانه انجام می شود. فعالیت های قابل انجام به وسیله سامانه چک صیادی شامل تایید چک، ثبت چک، انتقال چک و … است که از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین پیش از انجام هر گونه فعالیت در سامانه، احراز هویت فرد انجام می پذیرد.

 

تفاوت انواع چک صیادی با چک های عادی

 

جمع بندی

در این مطلب به تفاوت انواع چک صیادی با چک های عادی اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد دانستیم که چک های صیادی نوع جدید و پرکاربردی از چک ها محسوب می شودند که از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تمامی فعالیت های مرتبط با آن از طریق سامانه چک صیادی انجام می پذیرد. وام افروز یکی از مجموعه های فعال در این زمینه، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات