پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

کارهایی که برای انجام آنها نباید وام گرفت؟

برای چه کارهایی نباید وام گرفت؟

فهرست مطالب

تا به حال برای خیلی از ما اتفاق افتاده که در شرایطی خاص مجبور به اخذ وام می‌ شویم تا بتوانیم یکی از مشکلات زندگی خود را حل و فصل کنیم. در صورتی که اخذ آن وام باعث می‌ شود که با مشکلات بیشتری درگیر شویم و شرایط برایمان سخت‌ تر شود. به خاطر همین است که همیشه توصیه می‌ شود در هر موردی نباید برای اخذ وام فوری اقدام کنید و باید کمی دست نگه دارید. سوالی که وجود دارد، این است که برای چه کارهایی نباید وام گرفت که در ادامه آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

برای چه کارهایی نباید وام گرفت؟

اخذ وام به عنوان یک راه حل موقت می‌تواند مشکلات را حل کند، اما در برخی موارد نادر ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتر شود. در زیر چند مورد را برایتان توضیح می‌دهم که بهتر است برای آنها وام نگیرید:

  • تسویه وام قبلی

ممکن است خیلی از شما قصد داشته باشید که وام بگیرید تا بتوانید وام قبلی خود را تسویه کنید اما انجام این کار اشتباه است. تصفیه وام قبلی با وام جدید قطعاً ضرر مالی در پی خواهد داشت و باعث می‌ شود که فرصت وام خود را بسوزانید. در صورتی که می‌ توانید از وام جدید برای کارهای مهم‌ تر مثلاً خرید خانه، لوازم خانه، خودرو و غیره استفاده کنید. همچنین سود وام جدید قطعاً برایتان بالاتر خواهد بود.

  • پس انداز

خیلی از افراد از وام بدون ضامن فقط برای پس انداز استفاده می‌ کنند تا خیالشان راحت باشد.‌ در صورتی که وام گزینه خوبی برای پس‌ انداز نیست. زیرا زمانی که می‌ خواهید آن را پس دهید، باید سود آن را هم پرداخت کنید. اما اگر استفاده خاصی از وام نداشته‌ اید، همین باعث می‌ شود که ارزش پول شما افت کند و در طولانی مدت هم پول نقد را نیاز نداشته باشید. پس اگر هدفی ندارید یا نمی‌ خواهید کار خاصی انجام دهید و فقط قصد پس انداز دارید، وام نگیرید.

 

کارهایی که برای انجام آنها نباید وام گرفت؟

 

  • خرید کالای غیر ضروری

خیلی از شما وام می‌ گیرید تا کالاهایی را خریداری کنید که برایتان ضروری نیست. بهتر است که این کار را انجام ندهید. وام در واقع فرصتی است که از این طریق بتوانید دارایی خود را افزایش دهید و کاری مهم را به سرانجام برسانید. در صورتی که اگر قصد خرید کالاهای غیر ضروری را دارید، نباید از وام استفاده کنید. وام در چنین شرایطی باعث می‌ شود که از زندگی معمولی و عادی خود هم عقب بمانید.

به خاطر همین باید تورم را هم در نظر بگیرید. از طرفی شما قرار است وام را با سود بیشتر برگردانید‌. پس برای خرید کالای غیر ضروری کاملاً ضرر است. اگر فکر می‌ کنید که چیزی که قرار است خریداری کنید، ضروری نیست، از وام استفاده نکنید. وام می‌ تواند برای شرایطی مثلاً خرید ملک گزینه مناسبی باشد، زیرا که ارزش پول شما را افزایش می‌ دهد.

  • خرید زمین‌ های دور افتاده

خرید زمین در بعضی از موارد می‌ تواند به عنوان یک کار سودآور و سرمایه‌ گذاری بدون ریسک تلقی شود اما همه چیز بستگی به این دارد که زمین دقیقاً در کجا باشد و چگونه روی آن ارزش گذاری کنند. اگر قرار است وام بگیرید و زمینی را خریداری کنید که در جایی کاملاً دور افتاده است و احتمال اینکه رشد پیدا کند بسیار پایین است، این کار را نکنید. معمولا خرید این زمین‌ ها راحت انجام نمی‌ شود.

از طرفی اگر بخواهید در چند سال آینده آنها را بفروشید، پیدا کردن مشتری برایتان سخت استگ باز هم تاکید می‌ کنیم اگر زمینی که قرار است خریداری کنید، موقعیت خوبی دارد، خرید آن را توصیه می‌ کنیم اما اگر در جای دور افتاده واقع شده، بهتر است که آن را خریداری نکنید. زیرا ضرر و زیان زیادی به شما خواهد رسید و در فروش آن دچار مشکل می‌ شوید؛ مخصوصاً که قرار است وام با سود را برگردانید که کارتان را سخت‌ تر می‌ کند.

جمع‌ بندی

در این مطلب به سوال برای چه کارهایی نباید وام گرفت؟ پاسخ داده شد. به هر حال اخذ وام چیزی نیست که بخواهید هر زمانی که دوست داشتید آن را انجام دهید. وام را باید زمانی گرفت که مطمئن هستید به آن نیاز دارید و برای برگشت آن دچار مشکل نمی‌ شوید. در واقع با انجام یک کار سودآور می‌ توانید خیلی راحت وام را تسویه کنید. تمامی مواردی که در بالا به شما معرفی کردیم، برای اخذ وام اصلاً گزینه مناسبی نیستند و احتمالاً شما را متحمل ضرر و زیان می‌ کنند. اگر هم می‌ خواهید با وام‌ های مختلف آشنا شوید، کافی است که به وام افروز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات