پرداختی تمامی وام ها مخصوص تهران، کرج و حومه تهران می باشد.

لطفا قبل از تماس، از داشتن شرایط زیر مطمئن شوید.

وام فوری فقط در تهران ، کرج و اطراف تهران قابل پرداخت است.

ارائه یکی از سند های ملک ، خودرو ،  طلا و یا سیم کارت 0912 برای دریافت وام فوری الزامی است.

هم چنین سرمایه گذاران محترم  روی هرکدام از موارد فوق با ضمانت های معتبر و سود دهی بالا می توانید با مجموعه وام افروز همکاری داشته باشید.

آشنایی با انواع بازارهای مالی

فهرست مطالب

آیا با انواع بازارهای مالی آشنایی دارید؟ در این مطلب آشنایی با انواع بازارهای مالی را بررسی می کنیم. آیا می‌ دانید هر کدام از این بازارها چه شرایط و قوانین و مقرراتی دارند؟ بازارهای مالی در واقع قسمت مهمی از اقتصاد هر کشور را به خود اختصاص می‌ دهند. از جمله مهم‌ ترین اتفاقاتی که در این بازارها رخ می‌ دهد خرید و فروش می‌ باشد. که موجب به جریان درآمدن پول و سرمایه و حتی جذب سرمایه‌ گذار خواهد شد. این بازارها انواع مختلفی دارند که بازار تبادل ارز خارجی، بزار اوراق قرضه، بازار سهام و غیره از جمله آنها می‌ باشد.

آشنایی با انواع بازارهای مالی و بازار سرمایه

همان طور که گفته شد بازارهای مالی متفاوت هستند و عمده هدف آنها خرید و فروش و جذب سرمایه‌ گذار می‌ باشد. که هر کدام از آنها ویژگی‌ های خاصی دارند. در این قسمت چند نمونه از معروف‌ ترین بازارهای مالی را معرفی می‌ کنیم:

  • بازار سهام

سهام که به آن بورس سهام هم گفته می‌ شود از رایج‌ ترین و در واقع قدیمی‌ ترین بازارهای مالی در سراسر دنیا می‌ باشد. در این نوع از بازار شرکت‌ های مشخص و معینی سهام مورد نیاز را جهت سرمایه‌ گذاری کردن با دخالت سرمایه‌ گذارها به صورت کاملاً عمومی، خرید و فروش را انجام می‌ دهند.

هدف اصلی چنین بازاری جذب سرمایه‌ گذار و افزایش دادن میزان نقدینگی و سرمایه شرکت‌ها می باشد.

حتی از موقعیت سرمایه‌گذاری در چنین بازار مالی می‌توان جهت دریافت تسهیلات و وام‌های مختلف مانند وام ضروری یا وام دارندگان چک، وام سند ملکی و غیره اقدام کرد.

  • بازار اوراق قرضه

اوراق قرضه در واقع نوعی از اوراق بهادار محسوب می‌شود. که سرمایه‌دار آن را به صورت وام و با مدت زمان و درصد سود کاملاً مشخصی در اختیار وام گیرنده و متقاضی قرار می‌دهد. در واقع اوراق قرضه نوعی توافق مالی بین وام گیرنده و وام دهنده محسوب می‌شود که طی آن کلیه شرایط وام مانند انواع دیگر وام‌ها از جمله وام سند ملکی، وام دارندگان چک و… قید می‌شود.

آشنایی با انواع بازارهای مالی

  • بازار مشتقات

منظور از مشتقات یا همان دارایی مشتق شده قراردادی است که معمولاً بین دو یا چند نفر معامله‌گر در خصوص ارزش مجموعه‌ای از دارایی‌ها مانند کالا، سهام و یا غیره می باشد.

در این بازار خرید و فروش دارایی واقعی انجام نمی‌شود. در واقع آن چیزی که با واسطه معامله‌گرها به خرید و فروش می‌رسد، از ارزش دارایی دیگری مانند سهام شاخص کالا ارز دیجیتالی و غیر مشتق شده است. یعنی سرمایه‌گذار قیمت آن را رصد می‌کند. به بیانی می‌توان گفت که دارایی مشتق شده به خودی خود هیچ گونه ارزش ذاتی ندارد و تنها قیمت آن است که مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

  • بازار فارکس

بازار فارکس نوع دیگری از بازارهای مالی است که در داخل آن ارز کشورهای مختلف از جمله پوند، یورو، دلار، فرانک، ین و…. با یکدیگر مبادله می‌شوند. شاید به جرات بتوان بزرگترین بازار مالی در جهان را همین بازار دانست. که برای ترید نیز یکی از بهترین بازارهای مالی محسوب می‌شود.

از طرفی بیشترین مقدار حجم نقدینگی در همین بازار اتفاق می‌افتد و مختص تبادل عرضه‌های مختلف می‌باشد. این بازار به صورت غیر متمرکز می‌باشد که از یک مجموعه بسیار وسیع از بروکرها و سیستم‌های کامپیوتری تشکیل شده است.

  • بازار کالاها

بازار کالاها در واقع به صورت محلی جهت خرید و فروش انواع کالاهای فیزیکی و دارایی‌ها می‌باشد. این دارایی‌ها ممکن است متنوع و در شاخه‌های مختلفی مانند سوخت‌های فسیلی و انرژی، محصولات کشاورزی، کالاهای سخت، فلزات گرانبها و غیره باشد که به آن بازار اسپات هم می‌گویند. چون معامله‌گران در این بازار به ازای پرداخت نقدینگی کالاها را به صورت واقعی به دست می‌آورند.

البته حجم بالایی از خرید و فروش‌ها که به بازار کالاها مربوط می‌شود، معمولاً در بازار مشتقات انجام می‌گیرد چون معامله کردن در آنجا آسان‌تر است و معامله‌گران میئولیت‌های بسیار کمتری بر عهده دارند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله آشنایی با انواع بازارهای مالی را بررسی کردیم. بازارهای مالی بسیار متنوع هستند که از آن جمله می‌توان به بازار فارکس، بازار مشتقات، بازار اوراق قرضه و بازار سهام اشاره کرد. ما نیز در این مقاله توضیح مختصری در خصوص هر کدام از آنها ارائه دادیم. جهت آشنایی بیشتر با انواع بازارهای مالی، ویژگی‌ها و شرایط هر کدام و نحوه جذب سرمایه‌ گذار و سرمایه‌گذاری کردن در چنین بازارهایی به سایت وام افروز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات